donderdag 17 maart 2016

Normal is an Illusion


Normaal zijn is zó lastig...en het zorgt er bovendien ook nog voor dat die chaos in mijn hoofd nog groter wordt.

Om die chaos te verdrijven heb ik notaboekjes nodig, om lijstjes te maken...liefst van al nog met een mooie vulpen of balpen.

Hoe is het zover kunnen komen ? Geen idee...it started when I was little. Zelfs in de lagere school had ik al een voorliefde voor hip en kleurrijk schoolgerief. Ik herinner me vooral nog de gekleurde campus-balpennen en geurende gommetjes (die achteraf giftig bleken), pennenzakken à gogo,...

De nood aan leuke notaboekjes is dus gebleven, en ook de liefde voor mooi schrijfmateriaal. Ik heb een zwak aan voor vulpennen, van verschillende merken: Parker, Waterman, Lamy, Faber-Castell,...ze hebben allemaal een plaatsje verdiend in mijn zwart lederen etuitje. Onlangs werd de collectie aangevuld met een prachtige Mont Blanc balpen, maar daarover later zeker eens meer, want zo'n balpen verdient uiteraard een eigen post.

Mijn favoriete plaats om notaboekjes aan te schaffen ? Ontegensprekelijk...Hema ! Ik verdrink er in het overvloedige, prachtige, kleurrijke aanbod. De notaboekjes hoeven niet duur te zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Meestal kosten ze net geen € 5. Bij Action bijvoorbeeld, kosten ze maar € 1,5

Mijnlaatste aanwinsten:

Vraag me nog niet wat ik er in ga noteren...tenzij in het rechtse boekje. Dat spreekt, denk ik, voor zich. Zouden we er eindelijk eens aan beginnen ? Zou het lukken ? Ik kan niets beloven, maar doe (zoals altijd) heel erg mijn best. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd...

Het voornemen om deze blogspot nieuw leven in te blazen is alvast ook een grote beslissing geweest. Schrijven, daar moest ik dringend opnieuw tijd voor maken. Dat is gewoon iets wat moét gebeuren. Al die chaos moet ergens tot uiting komen, en als dat niet kan dan is de chaos uiteindelijk onoverkomelijk.

Uiteraard, lieve vriendjes, gaat ook de beslissing om het schrijven opnieuw op te nemen gepaard met enkele slapeloze nachten. Wat ga ik daar dan op schrijven ? Wat is goed genoeg om daar op te posten ? Hoe gaan we dat dan structureren ? Wat eerst en wat nadien ? Hoe dikwijls ? Gaat dat lukken ? Wat als jullie mijn schrijfsels helemaal niet kunnen appreciëren ?
Wel...F*CK IT (pardon my French!)...dat zien we dan wel. Ik probeer nu gewoon mijn hoofd wat leger te maken door hier enkele posts te lanceren. Daar zullen ongetwijfeld wel enkele "brainfarts" tussen zitten, maar dat is dan gewoon maar zo. En, als jullie het maar niets vinden...dan lees je het gewoon maar niet...deal ?

1 opmerking:

  1. Zolang je in het eerste boekje verwijst naar een tweede, waar dan in fluo wordt aangeduid, dat het uiteindelijke "to do" in je derde boekje te vinden is, met uiteraard een verwijzing naar het vierde, waar het te gebeuren valt, gevolgd door een directe link naar het vijfde wie mag meegaan, dan ben je goe bezig !
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen